Despre moda si politica esteticii la Pavilion

Despre moda si politica esteticii la Pavilion

Pavilion

 

EXPOZITIE
10 octombrie 2013 – 14 februarie 2014
@PAVILION | center for contemporary art & culture | proudly supported by UniCredit Tiriac Bank
www.pavilioncenter.ro
FB event: www.facebook.com/events/482650058491905/

DESCHIDEREA
Joi 10 octombrie 2013, ora 19.00

Urmata de un eveniment Reforma, în curte, ora 22.00.
https://www.facebook.com/events/654613527896521/

Curator: Razvan Ion

Participanti: Marina Albu (RO), Maria Balea (RO), Cosmin Gradinariu (RO), Gergo Horváth (RO), Vladislav Mamyshev(RU), Radu Nitescu (RO), Adrian Paci (AL), Corneliu Porumboiu (RO), Andu Simion (RO), Felix Gonzales Torres (USA), Wu Tsang (USA)

“Codurile sociale moderne permit grupului imediat inferior sa imite gusturile si preferintele celui de deasupra. Conform acestui model, grupurile ce au un statut înalt sunt fortate sa adopte stiluri noi pentru a-si mentine superioritatea/diferenta, gusturile filtrându-se în jos pe scara sociala. Asta se întâmpla periodic, deci un proces ciclic este creat, generând mutatiile aparent misterioase pe care le numim moda.

Afluenta financiara a clasei mijlocii, si consumul masiv sunt vazute ca mijloace de excludere – neidentificarea cu alte grupuri; afluenta clasei mijlocii este vazuta ca un mijloc de imitare – identificarea cu alte grupuri. Se presupune ca productia de masa ameninta sa erodeze, sa absoarba sau sa faca neimportante diferentele de clasa, facând prezervarea “distinctiei” prerogativul privilegiatilor si al grupurilor de elita. Rezultatul este ca cei din grupurile subordonate, mai degraba decât sa aiba propriile metode de excludere, râvnesc catre cei din grupurile de statut mai înalt.

O istorie a nostalgiei nu este înca scrisa, dar aceasta relatie la timpul trecut a constiintei cu comportamentul explica o diferenta cruciala. Trecutul este evocat nostalgic ca un timp al inocentei si al trairilor modeste. În trecut, cineva era realmente în viata, numai daca cineva a fost capabil a da sens trecutului, astfel confuzia prezentului ar putea fi facilitata. Acesta este adevarul prin retrospectie. Terapia psihanalitica vine din acest simt al nostalgiei victoriene, la fel cultul modern al tineretii.” (Fragment din: Razvan Ion, “Afluenta clasei muncitoare de la diferentiere la colectivism”, 2013).

Expozitie sustinuta de
PAVILION – journal for politics and culture
www.pavilionjournal.org
REFORMA
www.re-forma.ro
BUCHAREST BIENNALE
www.bucharestbiennale.org

Mutumiri artistilor care au acceptat sa participe în expozitie, precum si Eugen Radescu, Andreea Patru, Alexandra Enache, Anca Nuta, Michael Clifton/Clifton Benevento Gallery New York, Elena Selina/XL Gallery Moscow, John Connelly/Felix Gonzalez-Torres Foundation, Andrei Alexandrescu, Florin Oslobanu, Andrei Craciun.

Imagine: Still from Wu Tsang, Wildness, film, 75 min., 2012.
Courtesy: The artist and Clifton Benevento, New York.