Incepe Creative Est la Biblioteca Nationala Romaniei

Incepe Creative Est la Biblioteca Nationala Romaniei

Creative Est e primul festival dedicat industriilor creative românești – o experiență-maraton care aduce la un loc oameni talentați, inițiative inovatoare și susținători ai creativității locale. Timp de o săptămână, între 12 și 18 octombrie, 9 spații din București devin centre de incubare și expunere pentru idei aduse la viață. Experiența Creative Est înglobează workshopuri și seminarii, o sesiune de pitching, cel mai mare market dedicat antreprenorilor creativi autohtoni, plus un concept de party cu muzică și vibe est-european.

7 zile care intersectează designul cu muzica, gastronomia, arta și new media. Prima ediție Creative Est funcționează ca o platformă de profesionalizare pentru tineri antreprenori, centru de networking pentru bresle creative și spațiu infinit de descoperire pentru publicuri curioase. Creative Est, adus la viață de asociația ORICUM, își propune să transforme România în liderul industriilor creative la nivel est-european.

Afis Creative EstÎntre 12 și 18 octombrie, pentru o săptămână întreagă, creativitatea românească devine personaj principal în viaţa Bucureștiului. Cei mai influenți lideri ai industriilor creative din România și Europa de Est întâlnesc antreprenorii inovatori și publicul curios la prima ediție Creative Est, susținută de Banca Transilvania.

Gândit ca o platformă de educare pentru bresle creative, dar și ca spațiu de descoperire pentru publicul larg, festivalul inaugurează o experiență-maraton care prinde viață în 9 spații inedite, între care: Hala de la Industria Bumbacului, mansarda fostei fabrici de încălțăminte Flaros, Hanul Gabroveni, Biblioteca Națională.

Angela Filote, președinte al Reprezentanței Comisiei Europene în România, Răzvan Crişan, director Asociaţia ORICUM și reprezentanţi ai Băncii Transilvania deschid festivalul cu o conferință pe tema contribuției industriilor creative la dezvoltarea regională. Despre cum susținem business-urile bazate pe talent și cum le integrăm în circuitul economic dezbat Marko Radenković, președinte Nova Iskra, hub creativ din Serbia, Paulina Mitrea, director de inovare la CLUJ IT, cel mai influent cluster creativ din ţară şi Zoltan Acs, director de incubare al agenţiei de industrii creative Design Terminal din Ungaria. Înscrierile sunt deschise publicului larg, în limita locurilor disponibile, prin completarea unui formular disponibil online.

Pe parcursul festivalului, stundenții și tinerii se pot înscrie la seminarii și workshopuri de marketing și management în muzică, design, new media și artă, susținute de Google România, Festivalul Internațional de Teatru Caleido şi Banca Transilvania. Participarea se face în baza formularului de înscriere disponibil pe site-ul www.creativeest.ro.

Experimentele gastronomice urbane încurajează networking-ul la cele 3 pop-up dinners cu invitați din lumea design-ului, filmului și artei. Pe 13, 14 și 15 octombrie, profesioniștii și pasionații creativității vor avea parte de discuții și experiențe culinare artizanale alături de reprezentanții ShortsUP, Dizainăr, Unicat.

Cei care au deja o idee de afacere în industrii creative și tehnologie pot participa la Get in The Ring, eveniment de pitching organizat în parteneriat cu GEA Strategy & Consulting. 2 premii cu valoare totală de 4000 de Euro, oferite de Banca Transilvania, vor ajunge la antreprenorii care reușesc să creeze produse și servicii inovatoare. Înscrieri.

Creative Est își propune să demonstreze că talentul și creativitatea autohtonă pot deveni landmark-uri puternice pentru București și România. În weekendul 17-18 octombrie, publicul larg este invitat la cel mai mare market dedicat antreprenorilor creativi, cu peste 50 de standuri din fashion, design, muzică, tehnologie și gastronomie.

 

”Banca Transilvania crede în potenţialul de creştere al industriilor creative. În laboratorul ei de idei, BT pregăteşte un proiect frumos pentru cei care au atât calităţi de artist, cât şi de antreprenor” declară Sergiu Mircea, Director de Marketing, Comunicare, Servicii/Produse Retail, Banca Transilvania.

Prima ediție a festivalului de industrii creative este organizat de asociația ORICUM, cu Banca Transilvania ca partener principal, sub patronajul Reprezentanței Comisiei Europene în România, cu sprijinul Arcub, Centrul Cultural al Municipiului București, Institutul Cultural Român şi Institutul Polonez din Bucureşti.

—-

Industriile creative sunt domenii care generează dezvoltare economică şi bunăstare prin valorificarea talentului şi creativităţii. Ele includ artele vizuale, designul, arhitectura, artele performative sau meşteşugurile. Industriile creative sunt unele dintre cele mai dinamice sectoare ale economiei, cu o rată de creştere peste medie, creează locuri de muncă înalt calificate, au potenţial antreprenorial şi de inovare.

În România, industriile creative reprezintă un important sector economic, căci contribuie cu aproape 6% din PIB şi peste 140.000 locuri de muncă. Cea mai bună modalitate de a aduce la un loc antreprenori creativi, sectorul public şi sectorul privat şi de a atrage interesul publicului este printr-un festival: Creative Est, festivalul est-european dedicat industriilor creative.