Streaming-ul face banii sau banii fac muzica?

Square

Că vorbim de cele două fețe ale vinilului, de banda înghesuită într-o casetă, de avântul curajos al cd-ului, toate au rămas în urmă, industria muzicală reușind să supraviețuiască fără să mai fie dependentă de un format. Le-a luat aproape 15 ani de cădere în venituri pentru a înțelege asta. Totul până la era digitală.

Privind patru decenii înapoi, după cum remarcă Nick Routley pentru Visual Capitalist, datele despre vânzările din industria muzicală din S.U.A. reprezinta un exercițiu fascinant, deoarece piața de acolo nu numai că a înregistrat profituri, ci și schimbări seismice în ceea ce privește tehnologia și comportamentul consumatorilor.

Pentru persoanele dintr-o anumită grupă de vârstă, amintirile timpurii ale achiziționării de muzică nouă sunt strâns legate de piraterie. Deplasarea la magazin și achiziționarea unui disc la un pret de 20 de dolari nu reprezenta o opțiune. Napster, primul serviciu P2P utilizat pe scară largă, a alungat figurativ acul de pick-up de pe vinil și a încheiat ani de profitabilitate impresionantă în industria înregistrărilor muzicale.

Sursa: visualcapitalist.com
Sursa: visualcapitalist.com

Dispariția Napster în 2002 nu a reparat lucrurile, discul a ramas îngropat, iar vânzările industriei muzicale, care au înregistrat o creștere impresionantă de la an la an până în acel moment, au început să scadă, tendință care s-a păstrat ani buni.

În timp ce achiziția de muzică a rămas la un clic distanță, fără costuri și control, și cu puțin timp înainte ca smartphone-urile să ne conducă viața, a existat o scurtă perioadă în care telefonului a fost capabil să adopte muzica sub forma tonului de apel. Chestia asta a generat mici costuri utilizatorilor, achiziția tonuri fiind sub controlul operatorilor de telefonie mobilă. Acesta a fost primul contact al industriei muzicale cu veniturile din surse digitale.

Au venit apoi Spotify și Pandora. Suna minunat totul însă consumatorul nu s-a grabit să-și schimbe obiceiurile. A continuat sa asculte muzica pe CD, acesta continuând să reprezinte sursa de venit importantă pentru industria muzicală. Și cu ajutorul smartphone-ului, digitalul a reușit să convingă, iar accesibilitatea l-a făcut pe utilizator iar dependent de online. Pentru prima dată în acest mileniu, industria înregistrărilor muzicale distribuită în regim streaming s-a bucurat de o creștere a veniturilor timp de doi ani consecutivi (și probabil o treime în 2018).

A fost nevoie de ceva timp pentru ca utilizatorul să accepte să plăteasca un abonament muzical care sa-i asigure cantitate de muzică dorită, și cu toate ca industria muzicală și-a regasit optimismul în ceea ce privește viitorul, nu toți artiștii sunt fericiți să fie vânduți la grămadă.

Muzica pe streaming este acum cel mai obișnuit format pentru muzică în Statele Unite, iar rapoartele RIAA arată că streamingul reprezintă aproape jumătate din piață.

Sursa: visualcapitalist.com
Sursa: visualcapitalist.com

Sunt demult uitate zilele în care oamenii făceau coadă la magazinul de muzică pentru o lansare nouă. De fapt, vânzările de CD-uri au scăzut cu 80% în ultimul deceniu. Astăzi, vânzările în format fizic reprezintă doar 17% din veniturile industriei.

Există totuși un punct luminos în segmentul de format fizic: vinilul. În 2017, vânzările de vinil au atins un nou vârf, după o revenire lentă dar constantă.

Sursa: http://www.visualcapitalist.com/music-industry-sales/

Ceva de comentat?

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.