Radioul rezistă în lupta cu serviciile de streaming online

Square

Utilizăm serviciile de streaming, dar puțini sunt dispuși să plătească pentru asta. Lucrurile nu stau diferit prin țările nordice. Acolo, aproape toată lumea utilizează serviciile de streaming pentru a asculta muzică, dar numai 43% sunt abonați premium. Iar 36% dintre respondenții la acest studiu au selectat „Am auzit-o la radio”, când a fost solicitata sursa pentru descoperirile lor muzicale, conform studiului „Polaris Nordic Digital Music Survey 2018”, dat publicității în urmă cu câteva zile.

Cel mai des utilizat serviciu de streaming în Danemarca, Suedia, Norvegia și Finlanda, este Youtube, urmat de Spotify. În aceste patru țări, un total de 90% din toți locuitorii cu vârste între 12 și 65 ani au utilizat cel puțin un serviciu de streaming muzical pe parcursul ultimului an. Cu toate acestea, un număr din ce în ce mai mare de consumatori nordici utilizează mai ales servicii gratuite pentru a asculta muzică online: 47% utilizează numai versiuni gratuite sau de încercare și nu dețin un abonament plătit. 43% dintre utilizatori sunt abonați premium sau plătesc pentru muzică printr-un serviciu inclus într-un pachet de abonament. Diferențele între țări sunt următoarele: Suedia 51%, Norvegia 50% dintre consumatori au un abonament plătit, iar în Danemarca 46%, Finlanda fiind pe ultimul loc între cele patru cu doar 26%.

74% din populația țărilor nordice se bazează pe YouTube pentru a asculta muzică online. Următorul pe listă este Spotify (54%). Studiul prezintă că 20% din populația nordică utilizează Facebook pentru a viziona videoclipuri muzicale sau clipuri care conțin muzică, iar 11% utilizează Instagram. Sondajul arată că 69% din nordici consideră că fiind corect ca serviciile online, care folosesc muzică parte a afacerii lor, să plătească o parte din veniturile lor creatorilor de muzică.

Profilul utilizatorului nordic cu abonament la servicii streaming online:
*Nu exista diferente de gen;
*Sunt în vârstă de 18 până la 29 de ani și într-o măsură mai mică 30 – 30 ani;
*Majoritatea deținatorilor de abonament la servicii streaming muzicale, sunt și consumatori de concerte;
*Genurile muzicale preferate: ​​Rap / Hip-Hop, Alternative & Indie, RnB / Urban, Pop, Dance & Electronic;
*Adesea abonați și la serviciile de streaming TV / film;
*În majoritate de acord că YouTube ar trebui să plătească muzicieni pentru munca lor afișată pe serviciul digital.

Radioul rămâne sursa cea mai des menționată pentru descoperirea de muzică nouă în toate cele patru țări, urmată de platforma YouTube și de serviciile de streaming dedicate muzicii. 36% dintre respondenți au selectat „Am auzit-o la radio”, când a fost solicitata sursa pentru descoperirile muzicale.

Radioul rămâne aproape și de utilizatorii cu vârsta cuprinsă între 12 și 29 de ani, chiar dacă prima lor alegere pentru a descoperii muzică este platforma YouTube.

Sondajul Polaris Nordic Digital Music a fost realizat de YouGov în Danemarca, Norvegia, Finlanda și Suedia în septembrie 2018. Colectarea datelor a fost efectuată online folosind panoul nordic YouGov și eșantionul național reprezentativ de bărbați / femei în vârstă de 15-65 ani și copii în vârstă 12-14 a fost de +1000 în fiecare țară. Sondajul a fost comandat de către cele trei societăți nordice de sondare a pietei, Koda (Danemarca), TEOSTO (Finlanda) și Tono (Norvegia), care au format Alianța Polaris Nordic în 2013. Sondajul este al patrulea de acest fel, primul fiind realizat în 2014.

Sursa: www.polarisnordic.org

Ceva de comentat?

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.