De la rock-ul romanesc al anilor '60 la sintetizatorul optzecist

De la rock-ul romanesc al anilor ’60 la sintetizatorul optzecist

Dans contemporan, actor şi muzician. El este Eduard Gabia. Astăzi parte din duo-ul Karpov Not Kasparov, un proiect muzical născut în 2009. La final de 2016, Valeriu Borcos şi Eduard Gabia au lansat cel mai nou album numit “Soundtrack for a Game of Chess – The Vocal Edits”, o primă piesa single de pe acest album fiind “Kaissa”.

Despre Karpov Not Kasparov, Aron Biro scrie în Dilema Veche astfel: “duet electropop ce hibridizează percuţia concretă cu sintetizatorul optzecist, încearcă să concilieze globalul cu localul – poate într-o manieră mai subtilă decît cei de la Subcarpaţi ori Raze de Soare, însă reafirmînd predilecţia trupelor bucureştene pentru folclorul din sudul ţării şi pentru modelul oriental-levantin de hibridizare între pop şi etno. Folclorul moldovean, transilvănean etc. (respectiv influenţele ruseşti, maghiare) continuă să fie la noi considerate inadecvate conceptului de party de club urban, în timp ce turcismele sînt larg îmbrăţişate. Totuşi, nu motivele folclorice dau coloana vertebrală a conceptului Karpov Not Kasparov – acestea par încorporate pentru a servi prezentărilor live, animînd spre dans tinerimea ce se dă în vînt după petreceri post-etno. Duetul format din Valeriu Borcoş şi Eduard Gabia (implicat şi în Jazzadezz) îşi are rădăcina conceptuală în cu totul altă parte, sugerată de numele trupei, de titlul albumului, de eticheta stilistică cu care grupul se asociază („chess-a-delic“), de titlurile şi versurile unora dintre piese („Kaissa“ cu referire la zeiţa şahului, „Elisabeta“ cu referire la maestra Polihroniade).”

Pentru fanii Karpov Not Kasparov şi nu numai, vă propunem o călătorie în timp la muzica lui Eduard Gabia de acum 12 ani. Secondhand Band se numea trupa a cărui voce era. Alături de el, Ion Dumitrescu, Rolando Matsangos şi Gabriel Călinescu.